Leder af Randers Friplejehjem

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 Leder af Randers Friplejehjem 

Da vores leder har valgt at søge nye udfordringer, søger vi en ny leder af vores friplejehjem med tiltrædelse pr. 1. oktober 2023. Vi er et friplejehjem, hvor omsorg og nærvær sættes i højsædet, hvor der hersker en hjemlig atmosfære samt en god arbejdsplads for medarbejderne.

 

Vores friplejehjem drives på baggrund af det kristne livs- og menneskesyn med baggrund i folkekirkens bekendelsesgrundlag, og med friplejehjemmets værdier om, at ethvert menneske

  • Er unikt
  • Har værdi i sig selv
  • Har ret til at leve, opleve og udfolde sig
  • Har krav på respekt, ærlighed og ligeværdighed
  • Forstås i en helhed ud fra sin livshistorie, og sine behov for fysisk, psykisk, social, kulturel og åndelig omsorg

 

Randers Friplejehjem blev taget i brug i 2019. Dengang med plads til 24 beboere. I sommeren 2022 blev Randers Friplejehjem udvidet til nu 29 beboere. Der er aktuelt venteliste.

Der er p.t. 42 medarbejdere – både heltids-og deltidsansatte. Vi har et velfungerende og passioneret personale som består af en gruppeleder med stedfortræderfunktion, sygeplejersker, social-og sundhedsassistenter, social-og sundhedshjælpere, uuddannede afløsere, ergoterapeut, ernæringsassistenter og pedel.

 

Randers Friplejehjem er en selvejende institution, der er oprettet med stor lokal opbakning.

Til Friplejehjemmet er knyttet en stor støtteforening – Støtteforeningen for Randers Friplejehjem med over 140 støttemedlemmer og ca. 30 aktive frivillige. Vores Støtteforening er en stor del af vores hverdag, hvor frivillige yder en kæmpe indsats til gavn og glæde for alle, som bor og arbejder på Randers Friplejehjem.

 

Vi er et Friplejehjem i fortsat udvikling. I vores køkken laves der mad med stor entusiasme af vores ernæringsassistenter, og udgangspunktet er beboernes ønsker til madplanen. Vi vægter meget højt at være et hjem for beboerne. Vi markerer således årets højtider og årstider og friplejehjemmet er altid åbent for pårørende, der kommer på besøg.

 

Det er vores mål, at beboerne forsat skal kunne leve det trygge og gode hverdagsliv, som de tidligere har kendt, og at overgangen fra ens eget hjem til friplejehjemmet, er så skånsom som muligt. Det betyder meget for os, at friplejehjemmet opleves som et godt sted at være/komme. Et sted med mulighed for samvær og aktivitet i et varmt og åbent miljø.

 

Vi arbejder ud fra en personcentreret anerkendende tilgang i vores samarbejde med hinanden.

Vi har et godt og tillidsfuldt samarbejde med kommunen og kommunens omsorgschef, hvor lederen bla. også inviteres med til faglige ERFA-arrangementer for kommunens ledere indenfor sundhedsområdet.

Vi forventer, at du:

*Har en relevant uddannelse (fx sygeplejerske) eller sundhedsfaglig indsigt

*Har en lederuddannelse og har dokumenteret ledererfaring samt vagtplanlægger kendskab

*Har kompetencer og lyst til at påtage dig et administrativt og økonomisk ansvar

*Har økonomisk tæft og flair

*Er en visionær leder med begge ben solidt plantet i vores værdigrundlag

*Er strateg, organisator og med et stort hjerte for alle som vælger Randers Friplejehjem som deres hjem.

*Kan se dig selv i en institution, der bygger på det kristne livs- og menneskesyn, og i det daglige støtter op om dette på friplejehjemmet fx når der afholdes jævnlige gudstjenester – andagter –markering af højtider etc.

*Har viden om og forståelse for de politiske og faglige udfordringer, det indebærer at være leder af et friplejehjem med egen bestyrelse.

*Er en synlig, dynamisk og struktureret leder med humor og empati

* Er indstillet på at være aktivt deltagende i livet på friplejehjemmet.

*Er nytænkende og samtidig vil respektere og værne om beboernes og stedets værdier og   holdninger.

*Har lyst til at samarbejde med vores mange frivillige

 

Vi kan tilbyde:

-Et velfungerende friplejehjem

-Supervision og efteruddannelse

-Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

-En administrativ aftale med Danske Diakonhjem, der støtter dig med råd og vejledning om administrative, tekniske og personalemæssige forhold.

-En ansættelse på fuld tid pr. 01.10.2023 med jobløn

-En aktiv og velfungerende Støtteforening med ca. 140 medlemmer der afholder mangeartede aktiviteter for vores beboere over året

-Sundhedsforsikring

 

# Vi er medlem af Dansk Erhverv

# Vi vil gerne være en naturlig del af lokalområdet og være inddragende overfor lokalområdet

# Se mere om os på vores hjemmeside:  http://randers-friplejehjem.dk

 

Kontakt:

Randers Friplejehjem er beliggende på adressen Store Bjørn 2, Helsted 8920 Randers.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte formanden for friplejehjemmets bestyrelse Flemming Østergaard tlf. 24948117 eller på mail fle@paradis.dk.

Har du brug for en rundvisning inden du skriver din ansøgning, så ring gerne til formanden.

Ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk til Flemming Østergaard på fle@paradis.dk (sikker mail)

Ansøgningsfrist er mandag den, 21. august 2023 kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler vil finde sted torsdag den 24. august 2023 og 2. runde mandag den 28. august.

Vi forventer, at du forholder dig til vores værdier i din ansøgning

 

Yderligere oplysninger på vores hjemmeside www.randers-friplejehjem.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

S/I Randers Friplejehjem, Pilevænget, 8990 Fårup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: fle@paradis.dk

Telefonisk: 24948117

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861574

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet